1. Skargi dotyczące jakości świadczonych usług przewozowych, w szczególności dotyczące praw i obowiązków pasażerów wynikających z rozporządzenia (WE) 1371/2007, w tym skargi dotyczące niewłaściwego wykonania umowy można kierować na adres przewoźnika:
"Koleje Małopolskie" sp. z o.o.
30-556 Kraków, ul. Wodna 2,
pasazer@malopolskiekoleje.com.pl
Skarga/wniosek powinien zawierać:
- datę,
- nazwę i adres przewoźnika,
- imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby wnoszącej,
- treść skargi lub wniosku (datę, miejsce, opis zdarzenia),
- podpis osoby składającej skargę lub wniosek.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych podanych w zgłoszeniu skargi/wniosku
Reklamacja powinna zawierać:
- nazwę i adres siedziby przewoźnika (KMŁ)
- imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) uprawnionego albo podróżnego;
- kopię dokumentu dotyczącego zawarcia umowy przewozu, z zastrzeżeniem;
- uzasadnienie reklamacji;
- kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu);
- numer rachunku bankowego do wypłaty należności w razie uznania reklamacji;
- podpis uprawnionego albo podróżnego – w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych podanych w zgłoszeniu reklamacji
Szczegłowe informacje dotyczące sposobu rozpatrywania skargi, wniosków i reklamacji zawarte są w Regulaminie przewozu osób, rzeczy
i zwierząt oraz obsługi i odprawy podróżnych.
2. Organem sprawującym nadzór nad przestrzeganiem przepisów ww. rozporządzenia jest:
Urząd Transportu Kolejowego, al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa, nr infolinii 22 460 40 80 lub 801 044 080, adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl
3. Zgodnie z dyspozycją Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. poniżej udostępniamy łącze elektroniczne do platformy ODR. Platforma ODR jest dostępna pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
Adres naszej poczty elektronicznej do pierwszego kontaktu to: pasazer@malopolskiekoleje.com.pl